ametiszt, Amethyst


ametisztbánya-túr
családi örökségként maradt rám egy különleges korall, és egy ritka színű borostyán nyaklánc.

amikor hozzám kerültek nem igazán értékeltem, de most, hogy közelebbről ismerkedem az ásványok világával, rájöttem Ők a világ egyik csodája, nem csak szépségük, hanem gyógyító erejük miatt is.

ékszereim készítése során, kizárólag garantált, megbízható helyekről szerzem be őket … és mi sem lehet megbízhatóbb, mint ha saját magad bányászod …
 
 
Ausztriában   van a világ legnagyobb feltárt ametiszt lelőhelye … kiállítás, multimédia show mutatja be az ametiszt keletkezését, misztikumát …  és a bányában ki-ki maga is kutathat drágakő után, aki nem talál követ, kap egy nyers ametisztet.
mikor ezt megtudtam, hogy látogatható, sőt még bányászásra is van lehetőség, és amit kibányászok, azt haza is hozhatom … tudtam ott az én helyem !

nagy izgalommal készültünk, hisz ez egy különleges lehetőség, és
azért más érzés az, gondoltam, ha maga bányászik az ember …
a multimédia show óránként indul, addig lehetőség van nézelődni, és vásárolni,  egy ízléses ásvány boltban, ahol természetesen nem csak ametisztből, hanem sok más ásványból készült ékszerek,  és csodás, csiszolt, és csiszolatlan ásványok közül lehet válogatni …
a bemutató nagyon érdekes, és színvonalas volt … apró  érdekesség, ki volt állítva kis hazánkban bányászott ametiszt is …



és aztán eljött a nagy pillanat … lehetett menni kincset ásni … mindenki kapott egy kis vödröt, „bányász csákányt”, és lapátot … igény szerint gumicsizmát.
persze voltak már gyakorlott „bányászok”,
a gyerekek már saját gumicsizmával és saját szerszámmal érkeztek.
az első csapások után, kezdtem átérezni a kincskeresők izgalmát … aztán alig telt el pár perc, amikor Dárlingom felkiáltott, hogy talált egy szép nagy ametisztet … nagyon szép volt, gyönyörő sötét lila , átmenettel a fehérbe …
aztán innen – onnan ujjongás hallatszott, hogy mások is találtak  …

kezdetben én nem voltam ennyire szerencsés, így máshol kerestem egy „biztos lelőhelyet” … és kiástam én is első drágakövemet …
nagyon megörültem, teljes lázba jöttem … Dárlingom is talált újabbakat …
és egyszer csak éreztem, hogy valami nagy darab került az utamba …
ez a csodás, nagy ametiszt …

 
amikor letelt a „bányászati jogunk”, kifele menet, le lehetett mosni a kincseket …


meg is csodáltuk a szép napsütésben …
ha szerettük volna, ott helyben fel is csiszolják, átfúrják, adnak hozzá bőr szíjat, de mi úgy döntöttünk, meghagyjuk eredeti szépségében …

mindenki csodájára járt a nagy ásványomnak, habár a kiállított fotók szerint van aki ennél nagyobbat talált … 
de nekünk, a miénk volt a legszebb …

az ametiszt ..



bellynefer@gmail.com

2 megjegyzés:

  1. Hm, ez izgalmsan hangzik! Hol van pontosan a lelőhely?

    VálaszTörlés
  2. most nézem lemaradt a hely: http://www.amethystwelt.at/
    szuper játszótér is van, meg szalonna sütő hely....és nincs messze Bécstől...

    VálaszTörlés